Bloggintresserade

tisdag 22 januari 2013

Bussen hämtad!

 
Igår vid 11.30 så lämnade jag min bil i Dvärsätt och blev uppplockad av Anders Hedström.
Vi skulle till Ånn för att försöka få igång våran Husbuss som vi fick lämna förra helgen.
Väl däruppe så stannade vi till hos Bertil Wallin på Wallins Åkeri¨.
Han skulle bogsera igång bussen med en av sina traktorer.
Vi åkte bort till bussen där Hasse Sjöman väntade.
Bussjäveln var rejält isig på rutorna ...både inne och ute, med med lite skrapande så gick det att se någurlanda.
Bertil kom och kopplade på traktorn och i -20 grader så lyckades vi få igång bussen.
Efter 1 timmes tomgångskörning och ett element borta hos Bertil så tog jag sikte mot Dvärsätt.
Jag fick inte igång nån värme så jag är genomfrusen nu men bussen står i Bengt "Sandbäcken" Olsson verkstad och jag fick med alla prylar och släp och skoter hem.
Nu sitter jag framför braskamin och tinar sakta men säkert upp.
Stort TACK till Anders och Hasse och Bertil samt Bengt.
Nu har jag en klump i halsen mindre!

Inga kommentarer: