Bloggintresserade

lördag 23 oktober 2010

Sammanfattning av gårdagens fiske.

Pappa G bloggar i blåsten.

När jag for hemifrån vid 07.50 tiden så var det i princip spegelblankt men temperaturen var - 10 grader, jag hade bestämt träff med Jonas "Pappa G" kl 08.30 då jag skulle jag båten klar. Jag körde igång värmaren direkt i hopp om att få bort isen från rutorna, och det blev bättre eftersom dagen gick. Vi tog sikte på Flaket och när vi kommer ut så ser vi att det blåser ca 7-8 meter/sekund (lite tråkigt då YR.no lovat ca 2 meter/sekund).

Åsön i bakgrunden.

Nåväl vi tog sikte på sundet mellan Andersön och Norderön där vi skulle få lite lä från den kylande vinden.
När vi fått ut alla 10 spöna var i så började jag med att skicka en Bomber 15A över bord (allt för att blidka fiskegudarna).

Vi körde varsin sida jag och Pappa G, jag körde Bomber och Strike Pro på ytan, samt en flutter och en Apex på riggen, Pappa G körde Bomber rakt av och det skulle visa sig vara mest effektivt.
Jonas drog 3 snabba Öringar ganska omgående, och sen drog jag 4 raka Öringar.

Sen var det lungt bra länge innan Jonas drog 4 snabba, dock ingen godkänd.
Sen fiskade vi oss hem genom Tjalmarsundet och Vallsundet, men där fick Jonas bara en Öring som satt i stjärten (dagens största 44 cm). Bomber visade sig vara helt överlägsen Strike Pro denna dag.

Vi fångade 13 Öringar tillsammans varav 7 var utplanterade och 6 st hade fettfena vilket var roligt och bra för framtiden, men storleksmässigt så var alla under 45 cm.
Var är all storfisken?

Grattis till Jonas "Pappa G" som vann interntävlingen med 9-4 och fick revansch för fjolårets förlust mot mig, då vi körde en fin höstdag på Flaket.

Inga kommentarer: