Bloggintresserade

fredag 9 maj 2008

Årets första Trolling Öring !


Idag så ringde min gode vän och fiskekompis Åke Falk, han skulle komma förbi på en kopp kaffe runt 14.00.
Han dök upp och undrade om jag ville hänga med ut på Näckten vid 17.00 tiden, efter en stunds funderande så tackade jag ja.

Kom fram till Åke i Näcksta, där vi kollade på hans nya Autopilot i storbåten, allt ihopkopplat och iordning.

Sen tog vill hans lilla båt en gammal Cresent med en Johnson 9,9 hederlig gammal tvåtaktare och stack ut på Näckten på jakt efter en Storöring.

Vi satte ut två sidoparavaner med en Strike Pro på ena och en Tormentor på andra, samt en Apex på ena riggen och en silverfärgad sked på den andra riggen.

Vi körde kanske 25 minuter så högg det på ena riggspöt och och tog in en liten Öring som fick gå åter, strax efter så högger det på ena sidoparavanspöt och jag tar spöt, den känns riktigt fin och efter en stunds drillade så kommer det in en Öring som Åke håvar och den vägde 2,27 kg på hans digitalvåg, en grann och fet fisk.

Se fick Åke en gädda som bonkades, och på slutet av den 2,5 timmar långa premiärturen så fick jag en liten Öring som fick gå åter.

Sammanfattningsvis så var det jättekul att komma ut på årets första Trollingtur, och med Åke är det alltid lika kul att fiska med.

Tack för en härlig kväll !

Ps: Jag vet att jag inte ser klok ut på bilden !

Inga kommentarer: