Bloggintresserade

lördag 8 mars 2008

Äntligen Näckten !


Imorse klev man upp en bit innan 08.00 och fick en chock när man tittade ut, man såg inte över till andra sidan på Brunfloviken pga snöadet.

Jag tappade suget på pimpelsfiske och tog det lungt en stund, sen ringde jag Åke Falk, och han sa att ovädret skulle avta inom kort, då fick man lite sug igen.

När klockan var 10.00 så lastade jag skotern på släpvagn och for iväg neråt Näckten, när jag var framme hos Åke och Pia så slutade det att snöa.

Lastade av skotern och slängde på fiskeprylarna även Åke och Pias ena grabb Micke med fästmön Maria var med och så deras hund.

Vi åkte mot ett ställe som Åke hade varit på för ett tag sen, då fick han inte upp en Röding genom hålet, vi fiskade ett tag på den platsen men några nafs var det enda som vi kände.

Vi åkte vidare ca 1 mil bort söder ut på Näckten där borrade vi ett x antal hål och satt e ut några spön och sen åkte vi mot land för att grilla och få sig en kopp kaffe, för en fisketur utan fika kan man vara utan.

Efter fikat så hände ingenting på nån timme men sen fick Mickes tjej Maria en mindre Röding och strax därefter så hade Åke på en Röding som när huvudet var ovanför hålkanten så släppte den, Åke körde ner armen och hade för en liten stund Rödingen i ett litet grepp, sekunden senare tappade han greppet och fisken gled sakta tillbaka i sjön, Åke drog på en svordom men så är det ibland, fisken vinner kampen.

Sen började vi att packa ihop och ännu ett fiskeäventyr var till ända.

Trevligt sällskap och gott fika hade jag i allafall och ganska tur med vädret

Inga kommentarer: